Ledig några timmar:)

Är hos syrran och passar hennes två
mosnter hundar. Snart kommer mammas
och Björns monster också. Kul med lite
sällskap. Sitter och funderar på vad fan
jag vill söka för jobb. Skulle vara för jävla
kul att starta eget. Har alltid velat göra
det. Men då är den stora frågan vad?
Är så jävla förbannad på kommunen
eller vem fan det nu är som bestämmer.
Bara för att man är vikarie så betyder
inte det att man inte har ett liv.
De tror att man kan jobba 24 timmar
om dygnet. Vi är tydligen inte värt ett
skit. De ska börja med att alla vikarier
ska jobba på alla hemtjänstgrupper
och äldreboenden där det behövs
folk. Och de dagarna man har skrivit
att man kan jobba får man inte
tacka nej, man har typ jour dygnet runt.
Men man skriver ju upp sig nästan alla
dagar för att man vet ju inte hur mycket
timmar man kommer få ihop.
Och det är för jävla elakt mot vårdtagarna
om det ska komma nytt folk jämt och
ständigt. De tänker inte på någonting
de jävla IDIOTERNA. Är de helt jävla
dumma i huvudet!!!! De är så jävla
själviska. Fatta hur många de kommer
förlora av oss vikarier. De kan inte behandla
oss hur som helst.
Är så otroligt taggad att skaffa nytt jobb.
Men det finns fan inga jobb här.
Och jag kan inte flytta härifrån heller.
Det vill jag inte heller. Trivs jävligt
bra. Har ju hela mitt liv här i Härnösand.
Har det jävligt bra här. Förutom att det
inte finns något jobb. Men så är det ju överallt.
Nu ska jag vänta på att älskling ska skriva
på msn och sen lägga mig i soffan och bara vara.
Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0